Köpvillkor

Det finns inget minimibelopp för att handla hos oss på Inredningsgården. För att handla måste du vara 18 år, om du är under 18 år måste du ha målsmans tillåtelse. Avtal om köp ingås när du väljer att skicka din beställning i kassan. Ett kvitto skickas sedan automatiskt till dig. Det är därför viktigt att du anger rätt e-postadress vid betalningen då kommunikationen för tillfället endast sker via e-post från oss på Inredningsgården. Vi reserverar oss för eventuella fel som kan uppstå vid t.ex. leveranstidsändring och fel i lagersaldo. Om detta skulle uppstå meddelar vi dig så snart som möjligt. Om du inte är nöjd med vårt svar t.ex. en längre leveranstid, så kan du alltid avboka din order utan kostnad och därefter återfå din betalning.


PRISER
Priserna som anges är svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms.
Priset som gäller är det som finns angivet i webbshopen den dagen då beställningen görs.


BETALSÄTT
Vi erbjuder flera betalningsmöjligehter. Det går givetvis bra att betala direkt till Inredningsgården via vårt Bankgiro  5135-6269.
Vid betalning anger du ditt ordernummer i meddelandefältet för att vi skall kunna se att inbetalningen gäller just din order. Så fort din inbetalning har mottagits skickar vi dina varor. Inga extra avgifter tillkommer.

Vi accepterar även Swish. 
Betala din order via Swish nr  1231552421 som tillhör Inredningsgården. Viktigt vid swish-betalning är att du anger ditt ordernummer i meddelandefältet för att vi skall kunna se vilken inbetalning som kommer från just dig.

Vi accepterar kortbetalning med VISA och MasterCard via Payson samt direktbetalning med Internetbank; Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Faktura. Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso
varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer.
Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.


FRAKT
Inredningsgården skickar din beställning via Postnord eller Schenker beroende på paketets storlek och vikt. Om din order är på 1200kr eller mer är frakten gratis inom Sverige. Annars tillkommer en fast fraktkostnad på 59 kr oavsett orderns storlek. Du får en avisiering via mail eller sms när din beställning finns att hämta ut vid ditt uttlämningsställe.
Vid icke skrymmande försändelser (under 1 kg), skickar vi när det så passar, i vadderade påsar med posten, för snabb leverans direkt till din brevlåda.
Extra fraktavgift förekommer på vissa möbler och större inredningsartiklar. Fraktkostnaden är i förekommande fall beskriven på produktens sida. Dessa kan i vissa fall stå som 'endast avhämtning' under produktinfo.



AVHÄMTNING

 Du som kund kan även välja att själv hämta ut ordern utan avgift i Landvetter på Inredningsgården.
Om du väljer alternativet 'avhämtning 0: -' under fraktalternativen i kassan, skickar vi information till dig via mail alternativt sms om hur avhämtningen skall gå till väga. Detta utförs i samband med att ordern behandlas.


LEVERANSTID
Normal leveranstid: 2-3 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Är paketet för stort för att delas ut till din brevlåda kommer paketet finnas för hämtning på ditt närmsta utlämningsställe.
 

EJ UTHÄMTADE PAKET
För paket som inte hämtas ut och därmed automatiskt går i retur till oss, debiterar vi 350 SEK, inkl moms. Detta för att täcka våra omkostnader såsom ursprungsfrakt, returfrakt och hanteringskostnader. Det är ditt ansvar som kund att ange korrekta kontaktuppgifter (namn, adress, e-post, telefonnummer), vid beställning. Vi ansvarar ej för felaktigt lämnade uppgifter och eventuella följder därav.


ÅNGERRÄTT
När du handlar på Inredningsgården har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har fått hem din beställning. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och ej skadad. Du får inte använda varan men självklart försiktigt undersöka den. Var god och maila oss innan du skickar tillbaka din retur. Fraktkostnad återbetalas ej. Skicka tillbaka varan/varorna i dess orginal-förpackning. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som anvarar för godset. 


FRAKT FINLAND, DANMARK SAMT NORGE

Förutom Sverige levererar vi till Finland, Danmark samt Norge.

Beroende på paketets vikt och storlek levereras det antingen med Postnord, Schenker eller UPS. Vid leverans med UPS levereras ditt paket direkt till din adress.

Vid leverans med UPS till privatperson ingår tre utkörningsförsök.

FINLAND

Till Finland är kostnaden för frakt motsvarande 250 SEK oavsett antalet artiklar. Finska privatpersoner betalar svensk moms. Tullavgift tillkommer ej.

DANMARK

Till Danmark är kostnaden för frakt motsvarande 250 SEK oavsett antalet artiklar. Danska privatpersoner betalar svensk moms. Tullavgift tillkommer ej.

NORGE

Till Norge är kostnaden för frakt motsvarande 250 SEK oavsett antalet artiklar. Leverans sker med UPS. Norska kunder betalar ej svensk moms. När du mottager dina varor kommer du att debiteras norsk moms (25% på summan) samt en tullhanteringsavgift (3% av varuvärdet, dock lägst 155:-). Dessa kostnader betalas direkt till UPS.

BETALNING

Vid betalning för kunder i Finland, Danmark samt Norge gäller endast förskottsbetalning. Betalning görs till vårt internationella bankkontonummer (IBAN:SE1050000000051871008883) BIC-Kod:ESSESESS. Glöm inte att ange ert ordernummer som meddelande.

 

 

 

REKLAMATION & SKADA VID LEVERANS
Vi på Inredningsgården tillämpar Konsumentköplagen som finns att läsa under www.konsumentverket.se och vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. För att din reklamation ska bli godkänd behöver du maila oss en bild och beskrivning på vad som har inträffat. Vid en godkänd reklamation får du en retursedel skickad antingen via mail eller vanlig post. Därefter får du en ny vara hemskickad eller pengarna tillbaka.
 
Hämta aldrig ut ett skadat paket. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas kontaktar du Inredningsgården.


PRODUKTINFORMATION
Inredningsgården reserverar sig för eventuella tryck- och skrivfel rörande produkternas egenskaper. Om produkten som beställs är slutsåld framgår det vid beställning, Inredningsgården reserverar sig dock även för att eventuellt slutsålda produkter kan framgå som ej slutsålda vid högt ordertryck.
Vi på Inredningsgården vill påminna kunden om att färger på produkterna inte kan garanateras stämma direkt överens med bilden på hemsidan då detta påverkas av inställningar på dator och datorskärm. Inredningsgården vill givetvis på ett så korrekt sätt som möjligt exponera produktens egenskaper för kunden, om tveksamheter uppstår uppmanar vi kunden att ta kontakt med oss via e-post (info@inredningsgarden.se)


RABATTKOD
En och samma rabattkod får endast användas en gång per kund.


PERSONUPPGIFTER
Inredningsgården behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Personuppgifter insamlas av Inredningsgården i samband med att kunden registrerar sig på hemsidan. Personuppgifterna offentliggörs inte av Inredningsgården och delges heller inte annan part.
Personuppgifterna används i syfte att delge kunden erbjudanden samt för att Inredningsgården ska kunna fullgöra sina åtaganden mot kunden i form av informationsutbyte. Personuppgifterna kan också komma att används av Inredningsgården för marknadsanalyser som sedan ligger till grund för affärsutveckling.
Kunden äger rätt att utkräva information från Inredningsgården rörande vilka personuppgifter som lagras om den specifika kunden. Det åligger Inredningsgården att korrigera eventuella felaktigheter i kundens lagrade uppgifter om kunden påpekar detta.
Inredningsgården använder så kallade cookies vilket är en liten textfil som placeras på kundens dator för att websidan ska fungera optimalt. Kunden kan själv ändra inställningarna i sin webbläsare för att förhindra användandet av cookies. För mer information kring cookies hänvisar Inredningsgården till Post- och Telestyrelsens webbsida.


FORCE MAJEURE
Vid omständigheter som ligger utanför Inredningsgården's rådande accepterar Inredningsgården inte ansvar för förseningar eller övrigt relaterade fel. Sådana omständigheter kan vara eldsvåda, myndighetsbeslut, krig och arbetskonflikter. Inredningsgården tar ej heller ansvar för eventuella förändringar på produkternas egenskaper som åsamkas av andra leverantörer. Inredningsgården ansvarar heller aldrig för skador eller förluster, direkt eller indirekt, som kan uppstå för kund till följd av ovan händelse.


LEVERANS MED MILJÖTÄNK
Vi tänker på miljön och väljer därför att i största mån använda oss utav förpackningsmaterial som är av återvunnit material och återvinningsbart! Det innebär också att våra varor kan paketeras och skickas i återanvända kartonger från våra leverantörer.


KONTAKTA OSS 
Du kan alltid nå oss på Inredningsgården genom att skicka e-post till info@inredningsgarden.se.

Inredningsgården Landvetter
Uppegårdsvägen 15b
438 38 LANDVETTER
Organisationsnummer: 840910-4943